KINI Red Bull: Příběh vášně, vytrvalosti a rodinného ducha
Značka s hlubokým smyslem
KINI Red Bull není jen o výkonu. Je o lidskosti. O touze měnit svět skrze motosport. Ať už jde o vývoj bezpečnostního vybavení, podporu vědy nebo inspiraci pro nové generace jezdců – značka KINI přináší hodnoty, které jdou daleko za hranice závodní trati.

Značka KINI Red Bull není jen o adrenalinových zážitcích na dvou kolech. Je to rodinný příběh plný odhodlání, osobních tragédií i vítězství, který se proměnil v globální misi – propojující motosport, bezpečnost a charitu.
Kořeny v motokrosu – začíná to v Rakousku
Příběh začíná u Heinze Kinigadnera, legendy rakouského motokrosu, dvojnásobného mistra světa. Už jako dítě měl jasný cíl – stát se šampionem. V 80. letech dominoval domácí scéně, a později přešel do světa rally závodů, včetně slavné Rally Dakar. Ačkoliv ho technické potíže často brzdily v cíli, nikdy neztratil vášeň ani odhodlání. Vždy šel příkladem svou houževnatostí, vizí i přístupem ke spolupráci – především s KTM, které pomohl dostat na světovou úroveň.
Rodinná tragédie jako hnací síla změny
Rok 2003 byl zlomový. Heinzův syn Hannes utrpěl vážné poranění míchy během charitativního závodu a skončil na vozíku. Heinz mu tehdy slíbil:
„Dokud nenajdeme lék, nepojedu na motorce, dokud nepojedeme zase spolu.“
Namísto rezignace spojil síly s Dietrichem Mateschitzem (zakladatel Red Bullu) a založili Wings for Life Foundation – nadaci zaměřenou na výzkum léčby poranění míchy. Díky této spolupráci už byly věnovány miliony eur na vědecký pokrok.


Zrození značky KINI Red Bull
V návaznosti na tragédii vznikla značka KINI Red Bull – zpočátku jako způsob podpory nadace, dnes jako renomovaná značka oblečení, výbavy i životního stylu pro motorkáře. Showroom KINI Bike World v Tyrolsku je dnes centrem značky, kterou vedou Heinzovy děti – Isabell a Hannes.
Motorpark snů – KINI Motorpark
Heinzova vize se naplnila také v podobě KINI Motorparku u Barcelony – komplexu o rozloze 80 hektarů, s asfaltovou tratí, enduro zónami, MX tratěmi i akademií off-road jízdy. Místo, které sám Heinz nazývá "Disneyland pro motosport", slouží jak profesionálním týmům (např. McLaren, KTM, Audi), tak i veřejnosti a firemním akcím.
Bezpečnost jako osobní poslání
Heinz, hluboce ovlivněný osobními tragédiemi, zasvětil část své kariéry zlepšování bezpečnosti v motosportu. Spolupracoval s BMW na vývoji ochranných prvků včetně Leatt Neck Brace, prosazoval lepší pravidla pro Dakar Rally a důraz na dostupnost lékařské péče na závodech. Podle něj je klíčem rychlá a správná první pomoc, která často chybí v off-roadových disciplínách.


Nové partnerství: KINI & O'NEAL
KINI Red Bull se spojil se značkou O'NEAL, aby mohli expandovat mimo síť KTM a dostat své produkty i mezi širší veřejnost. Obě značky sdílejí vášeň pro motocykly, vysokou kvalitu a závazek k bezpečnosti. Společně přinášejí špičkové produkty nejen závodníkům, ale i fanouškům volnočasové moto módy.
Závody s posláním – charita, komunita, rodina
Rodina Kinigadnerových stojí také za populárními akcemi jako je Erzbergrodeo či Oasis Rally v Tunisku – zaměřenými na komunitu, zábavu a přístupnost pro všechny výkonnostní úrovně. Heinz se i po šedesátce účastní charitativních závodů – nyní už jen na čtyřech kolech – ale jeho srdce stále patří dvoukolovým strojům.
Značka s hlubokým smyslem
KINI Red Bull není jen o výkonu. Je o lidskosti. O touze měnit svět skrze motosport. Ať už jde o vývoj bezpečnostního vybavení, podporu vědy nebo inspiraci pro nové generace jezdců – značka KINI přináší hodnoty, které jdou daleko za hranice závodní trati.